Egy ausztrál kezdeményezés alapján a férfiak egy teljes hónapra félreteszik a borotvát és világszerte megnövesztik bajszukat. E tevékenységükkel hívják fel a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal.
Az Ausztráliából indult Movember mozgalom célja, hogy világos üzenetet küldjön az erősebbik nem képviselőinek, ne hanyagolják el saját egészségüket, figyeljenek oda a problémákra, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A bajusz egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett. A mozgalommal az évek során több mint 174 millió dollár adományt tudtak gyűjteni a résztvevők.
Magyarországon 2009-ben indítottuk útjára a hazai Movembert, amely néhány év alatt sikeresen elérte, hogy ma már egyre többen tudják, milyen célt szolgál a „bajuszos” kampány.
A Movember Magyarország Egyesületről
A férfiak egészségéért és a prosztatarák ellen 2009 óta csatlakoznak hazai önkéntesek a Movember-mozgalomhoz. 2016-ban a mozgalom már egyesületi formában működik tovább annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet a szűrüvizsgálatok fontosságára. Évente átlagosan 4500 férfit diagnosztizálnak prosztatarákkal, közülük körülbelül 1500-an sajnos életüket vesztik ebben a betegségben.
Az Egyesület céljai:
- hogy felhívjuk a figyelmet a második leggyakoribb halálozási ok , a prosztatarák megelőzésének fontosságára
- hogy propagáljuk az egészséges életvitel fontosságát
- hogy tevékenységünkkel hozzájáruljunk ahhoz, hogy a férfiak halálozási korhatára kitolódjon
- hogy rávilágítsunk a szűrővizsgálatok fontosságára.
Ennek apropóján a lelkes résztvevők novemberben egy hónapon át növesztik a kampány védjegyeként szolgáló, különböző formájú és hosszúságú bajszokat – ezzel is felhívva a figyelmet a betegség megelőzésére, a férfiak egészségének fontosságára.
Támogass minket, hogy támogathassunk!
Movember Magyarország Egyesület