Gondoskodjunk a megfelelő folyadékbevitelről a nyári hőség idején

A tartós hőség megviseli az emberi szervezetet, rengeteg veszély fenyeget minket a forró hónapokban. A kimerültség, az állandó szomjúságérzet, a napégés és az olyan betegségek, mint a napszúrás vagy hőguta, komoly következményekkel járnak. A víz elengedhetetlen szervezetünk működéséhez, hiszen szerepet játszik többek között a vérkeringés és vérnyomás szabályozásában is. Fontos, hogy a folyadékbevitel és a folyadékleadás mindig egyensúlyban legyen egymással.

Gondoskodjunk a megfelelő folyadékbevitelről a nyári hőség idején

A nyár beköszöntével megnő az elegendő vízfogyasztásról, a napsugárzás káros hatásairól szóló figyelmeztetések száma, ezeknek pedig mindenképp eleget kell tennünk. Egészségi állapotunkra a tartós hőség káros hatással van, idős emberek pedig különösen nagy veszélynek vannak kitéve.

Odafigyeléssel és néhány tanács megfogadásával azonban meg lehet előzni a komolyabb következményeket is:
- Megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre
- Nyáron akár 4 liter folyadékot is be kell juttatnunk szervezetünkbe
- Nem mindegy, milyen minőségű folyadékot fogyasztunk
- Vízhiány semmi esetben se alakuljon ki
- A túlcukrozott italok helyett fogyasszunk inkább vizet

Szinte nem is vágyunk másra egész nyáron, mint jéghideg italok szürcsölgetésére. Ennek ellenére azonban az az ideális, ha szobahőmérsékletű folyadékot fogyasztunk. Idős emberek esetén erre különösen figyelni kell.

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel mellett azonban az étkezésre is érdemes odafigyelni. Próbáljunk minél több zöldséget és salátát fogyasztani, ezek ugyanis nem terhelik meg a szervezetet. Szilárd élelmiszerek helyett pedig leveseket ajánlott enni.

Idősebbekre jobban figyeljünk oda!

Nyáron a fáradtság általános jelenség, amely időseknél sokkal nagyobb mértékben van jelen. A tartós hőség szív- és érrendszeri problémákat okozhat, melyeknek komoly következményei lehetnek.

Az immunrendszer erősítése érdekében érdemes vitaminokat szedni, amelyek erősítik a szervezetet és regenerálják a testet. Fontos a megfelelő, ásványi anyagokban gazdag táplálkozás, a só pótlásáról is gondoskodni kell.

Ajánlott továbbá magas faktorszámú naptejek használata, melyekre nyáron különösen nagy szükség van. Az UV-A és UV-B sugárzás elleni védelem elengedhetetlen, a sötét színű ruhákat pedig világos árnyalatokra kell cserélni.

Hőpangás veszélyezteti a fiatalokat és időseket egyaránt, ebben az esetben izomgörcsök alakulhatnak ki. A napszúrás mellett a hőguta is jellemző, melynek tünete a kábultság és a zavart viselkedés, valamint a magas, 39 fok fölötti láz.

A nyári hőség idején számos veszély fenyegeti az időseket, amelyek azonban kellő odafigyeléssel megelőzhetők. Fontos, hogy ne csak magunkról, hanem szeretteinkről, családtagjainkról is megfelelően gondoskodjunk.

Gyógyszer esetén: "A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!"
Étrend-kiegészítő esetén: "Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot!"
Orvostechnikai eszköz esetén: "A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezzem meg kezelőorvosát!"
Fertőtlenítőszer esetén: "Fertőtlenítőszerek használatakor ügyeljen a biztonságra! Használat előtt mindig olvassa el a címkét és a használati útmutatót!"

"Arany Kígyó Patika" Cím: H-2800 Tatabánya-Kertváros, Szent György u. 43.; Telefon: 34/311-537; E-mail: info@kertvarosipatika.hu