Soha nem könnyű biztosra megjósolni, hogy milyen nagy változásokat fog nekünk adni a jövő. A Dompè által koordinált Doxa-kutatás azonban megpróbálta lefényképezni a gyógyszertárak világának képét Olaszországban és közvetlenül a lakosságot kérdezte a szolgáltatások fejlődésével kapcsolatos forgatókönyvekre és elvárásokra.
Az eredmények azt mutatják, hogy az olaszok gyógyszerészekbe vetett bizalma megerősítést nyer, de a polgárok arra számítanak, hogy a jövőben növekedni fog a bolti és az online élmény közötti integráció a szolgáltatások hatékonyságának növelése és az időkeretek csökkentése érdekében.
Ráadásul az olaszok nagyon szeretik a gyógyszertárukat: tízből hatan havonta legalább egyszer belépnek egy gyógyszertárba, és tízből nyolcnak van egy kiválasztott patikája ahova rendszeresen betér, amelynek csaknem a fele (40%) teljes mértékben elégedett a kapott szolgáltatásokkal.
Ennek ellenére a Doxa felmérése beszámol a lehetséges fejlesztési területekről is. A megkérdezettek 75%-a nagyobb „versenyt” szeretne, mely olyan ösztönzést hozzon létre a gyógyszertárak között, amely mind a termék kínálat növelését, mind a szolgáltatások javulását eredményezi.
Egyre hibridebb gyógyszertár
Miközben továbbra is az egyik alapvető eszköze az egészségügyi szolgáltatás, a gyógyszertár egyre inkább tudatában van a potenciális folyamatos üzleti fejlődésének az egészség világában.
Ami a jövőben vár ránk, az egy egyre hibridebb gyógyszertár, amelyben a gyógyszerésznek mindig tanácsadói szerepe lesz: Egyrészről aktívan részt tud venni a betegterápiák betartásának ellenőrzésében, másrészt lehetősége lesz arra, hogy készítmény tanácsadási képességeit gyakorolja és az egészségünk megőrzéséhez legjobb termékeket kínálja.
Gyógyszertár automatizálás
A felmérés eredményeiből látjuk, hogy egyre több robotizált a gyógyszertár lesz. Amit az olaszok kérnek, az egy egyre funkcionálisabb gyógyszertár, amely egy "egészségügyi hálózat" szerves része, sokkal elkötelezettebb tanácsadással. Ezenkívül a polgárok számára a gyógyszertáraknak egyszerűsítenie kell a folyamatokat a folyamatok megkönnyítése és a technológia növelése révén.